Kök

I köket på Järna Friskola arbetar våra kockar Anette Lövgren och Monica Skillinghaug. Joanna Dahlgren arbetar som skolmåltidsbiträde.
Vi sätter stort värde på att laga god och näringsriktig mat. Vi försöker att använda så lite halvfabrikat som möjligt och dom flesta luncher lagas från grunden.
När vi lagar måltiderna så följer vi livsmedelsverkets riktlinjer.
Vi använder gärna ekologiska råvaror och produkter.
Följande är ekologiska: Gryner och flingor, alla mejeriprodukter. Nötfärs och det mesta av grönsakerna som varje dag serveras i vår salladsbuffé.
Vi har önskeveckor för våra elever, vilket ökar deras engagemang för skolmaten. Vi är mycket glada för att alla elever äter bra.
Vi finns alltid tillgängliga för diskussion och frågor. Vi har också 2 matråd per termin.
Det finns ett stort intresse för maten bland både elever och lärare. De uppskattar doften av mat i skolan och frågar oss ofta om recept.
Det bidrar till stor arbetsglädje och inspiration för oss som jobbar i köket.