Anmäl dig till vår skola

Hur ställer jag mitt barn i kö?

Är ni intresserade av en plats för ert barn på Järna friskola börjar ni med att fylla i ansökningsblanketten och skicka in den till oss.

Hur går antagningsprocessen till?

När vi har fått er ansökan ställs ert barn i kö. I första hand gäller syskonförtur, därefter kötid. Du kan läsa mer om processen steg-för-steg här nedanför!

Så ansöker du

Läs på om oss

Innan du skickar iväg din ansökan kan det vara bra att läsa på mer om oss och hur vi jobbar på Järna Friskola. Tryck här för att läsa mer om oss!

Ställ ditt barn i kö

När ni känner er redo ansöker ni till oss genom att fylla i vårt ansökningsformulär, som du hittar här.

Antagningsbesked

Vi svarar på er ansökan per post eller mail. Ert barn placeras i kö. Om ansökan är till förskoleklass kommer ni att få en inbjudan till Öppet Hus på hösten innan ert barn ska börja skolan. Om ansökan gäller till senare årskurser återkommer vi till dig via mail om det blir en ledig plats. Kom ihåg att du måste tacka ja för att få platsen.