Det här är vårt fritidshem

För att ytterligare komplettera vår skolverksamhet finns även ett fritidshem. Det är inte endast en möjlighet för barnen att delta i ett stort utbud av roliga aktiviteter, utan även en möjlighet att främja barnets sociala utveckling. Välkommen att läsa mer om vårt fritidshem nedan.

Ett fritidshem med många möjligheter

Vi arbetar för att barnen ska fungera bra i grupp, acceptera varandras olikheter och lära sig lösa konflikter på ett bra sätt. Barnen tar egna initiativ till aktiviteter och ansvar för sig själva, andra och miljön runt omkring. Vi erbjuder ett stort utbud av såväl inomhus- som utomhus-aktiviteter. Alla barn har ett stort behov av den fria leken och får stort utrymme för den.

Barn som springer och tävlar mot varandra.
Färgglada konstverk som är resultat av ett skolprojekt placerade på ett bord.

Hos oss kan barnen exempelvis

• Spela spel

• Måla
  • Rita
  • Sy
  • Basket
  • Landhockey
  • Fotboll

Vår vision

Fritidshemmet och skolan arbetar mot samma mål och kompletterar varandra. Fritidshemmet lägger stor vikt vid att främja barnens sociala utveckling.

Vår bastid för öppning är 6.30 och vår bastid för stängning är 17.30.

Fritidshemmet är vanligtvis stängt några veckor på sommarlovet, samt under ett par planeringsdagar per läsår. Vid behov av omsorg under de dagar vi har stängt hjälper vi till med att ordna det.