Vårt Elevhälsoteam

Vi värnar självfallet om våra elevers hälsa och välmående! Nedan kan du läsa om vårt Elevhälsoteam, vilka resurser som finns att tillgå, samt när de fysiskt finns på plats på skolan. Kontakta oss gärna för mer information så hjälper vi dig.

En vuxen som sitter på huk framför ett barn och de pratar med varandra.

Järna friskolas Elevhälsoteam består av specialpedagog 100%, skolsköterska 40% och skolkurator 100%. Dessutom ingår rektor i Elevhälsoteamet.

Studiegården, där vi har samlat delar av vårt särskilda stöd, har ett nära samarbete med elevhälsoteamet.

Bild på två flickor som håller om varandra, tagen bakifrån i motljus.

Specialpedagog och kurator är på plats i skolan varje dag. Skolsköterska arbetar 2 -3 dagar per vecka. Skolläkare finns på plats ett par gånger varje termin.

Bild på liten flicka som lär sig skriva alfabetet för hand.

På skolan finns god kompetens gällande elever i behov av särskilt stöd och tillgång till kompensatoriska läromedel.

Vid behov tar skolan in extra kompetens från Södertälje kommuns resurscentrum.